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  • Color Quest - Delta : The Chosen One level 3. Illustration by Rémi Lamothe
    Campaign scheduled for Autumn 2023 on Game On Tabletop
  • Color Quest - Saga : illustration by Gaël Lannurien
    Campaign funded in 2021 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Gamma : The Spartan. Illustration by Kev DC
    Campaign funded in 2020 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Beta : The Valkyrie. Illustration by Kev DC
    Campaign funded in 2019 with Game On Tabletop
  • Color Quest - Alpha : The Doomed Matriarch. Illustration by Kev DC | coloured by Gaël Lannurien
    Campaign funded in 2018 with Game On Tabletop
  • Color Quest - The Black Swamp cover by Mariana Gomez
    Campaign not funded on Kickstarter in 2017
  • Color Quest - The Cursed Forest cover by Max Berthelot
    Campaign funded with Kickstarter in 2017
  • Color Warz - Khroma cover by Max Berthelot
    Campaign not funded on Ulule in 2016
  • Color Warz - Dark Threat cover by Kev DC
    Boardgame published by FLUO Games - 2013
  • Color Warz - Paint Brawl cover by Gius
    Boardgame published by FLUO Games - 2012

Color Quest - Saison 1 : Troisième Stretch Goal débloqué

Bonjour à toutes et à tous,

Nous avons besoins de plus de contributeurs pour débloquer plus de stretch goals  ! Vous êtes nombreux à l'attendre, j'ai donc décidé de faire un effort supplémentaire et de débloquer le 3ème stretch goal dés 50 contributeurs. Vous avez bien lu, le Matériel de jeu avancé est disponible dés à présent  !



J'ai également réduis le nombre de contributeurs nécessaire pour débloquer le 5ème stretch goal. C'est la meilleure offre que je puisse proposer.


Cet ajout de matériel contient :
  • Le livre de règles imprimé (en Français ou en Anglais)
    Note : des versions Espagnoles et Allemandes sont à l'étude

  • x2 Dés de couleur additionnels
    Pour les nouveaux scénarios comme celui du Koloss (voir SG #5 par exemple)

  • x18 Cartes
    Pour les objets comme les potions ou l'équipement

  • x5 jetons marrons
    Pour représenter les pouvoirs spéciaux de Oak comme «Esprit Vengeurs » ou « Prière ».

    Note : si vous avez sélectionné une contribution « Season Pass » nous pouvons remplacer ce Stretch Goal (SG #3) par la figurine de votre choix (hors SG #5 à venir).
Nous découvrons par la même occasion un nouveau Stretch Goal : les Chefs Possédés

Ce palier vous donnera accès à deux exemplaires du Chef Possédé sculpté par Christophe Bauer . Les Chefs possédés sont de redoutables adversaires et constituent la garde rapprochée du Ronin.

Encore une grosse semaine de campagne pour débloquer plus de stretch goal,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : 12 boites Collector de Paint Brawl

Bonjour à toutes et à tous,

Pour entammer ce début de semaine, je vous propose une version "Collector" du pledge Color Quest avec... une boite de Paint Brawl dedans :)
Cette boite proviendrai directement de la réserve personnelle des auteurs du jeu.



Le prix de cette nouvelle contribution est de 130€ (£114 / $139) et elle est limitée à 12 exemplaires.

Bonne journée à toutes et à tous et  à très vite,

Note : un petit remerciement au passage à Sylvain Garcia et Kelly Lynch qui sont très actifs sur Twitter et les forumus spécialisés ces derniers jours pour promouvoir la campagne.

Fabien

Color Quest - Saison 1 : ajustements du dimanche matin

Bonjour à toutes et à tous,

Toujours dans une logique de fidéliser de nouveaux contributeurs, j'ai revu quelques points de la campagne.

J'ai donc obtimisé le contenu du 3ème Stretch Goal (et du suivant) pour rendre l'offre plus compétitive. Ce sont de réels efforts en terme de budget pour la structure mais l'important ici est de dynamiser la campagne.

Le 3ème Stretch Goal gagne donc x2 figurines gratuites. Ce pack de x3 Skelettes de bois sera optimal pour le jeu.

Je profite également de cette news pour vous dévoiler le 4ème Stretch Goal puisque je sais que certain d'entre vous sur les forums s'inquiètent de l'absence de règles imprimées.

Dans ce 4ème Stretch Goal, vous recevrez une version imprimée du livre des règles (Français et Anglais), x4 tuiles additionnelles (nouveaux éléments de jeu), x18 cartes (introduisant les objets) et x2 nouveaux Dés de couleur pour les scénario à venir.
Note : une option d'accès au contenu du jeu de base ou une autre alternative sera proposée aux contributeurs ayant sélectionnés le Season Pass.

Je voulais également vous informer qu'une traduction des règles en Espagnol est à l'étude. Nous ne devions pas avoir assez de budget en revanche pour l'imprimer. Elle sera donc accessible en .pdf dans un premier temps. Une version Allemande est également la bienvenue. N'hésitez pas à me contacter pour en discutter.

Merci à Luis et Mario du forum Darkstone forum pour cette proposition.

Enfin, pour amortir une partie des investissements nécessaires à ce dopage, le Season Pass a été ajusté. Il passe donc de 25€ à 30€ (£26 / $32) et de 50 exemplaires à 30 exemplaires disponibles.

Bon dimanche à toutes et à tous et  à très vite,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : pass de saison

Bonjour à toutes et à tous,

Je continue de réfléchir à de nouveaux moyens pour dynamiser la campagne.

Le dernier pledge "Color Quest MiniZ" n'a pas rencontré de succès. J'ai donc décidé de le remplacer par une nouvelle offre.
Cette nouvelle contribution devait à  l'origine entrer en scène à partir de la Saison 2 mais je pense finalement qu'elle a sa place ici.

Vous pouvez donc dés à présent sélectionner le Pass de Saison (Season Pass) pour avoir accès à l'ensemble des add-ons payants et à tous les Stretch Goals (gratuits) pour 25€ (£22 / $27) frais de port inclus (comme pour toutes les contributions).

Ainsi, vous pouvez mettre la main sur les figurines qui vous intéressent à moindre coût. Le jeu en revanche, n'est pas présent.
Note : cette contribution est limitée à 50 exemplaires

En espérant que cette nouvelle offre attire de nouveaux backers.

A très vite,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : médias pour réseaux sociaux

Bonjour à toutes et à tous,

Nous sommes proches du financement, il ne manque pas grand chose.

Voici un petit kit pour nous aider à faire connaître Color Quest et la campagne Kickstarter.

Pensez à partager le lien de la campagne  : https://www.kickstarter.com/projects/1741591101/color-quest-season-1
ou son bitly (url plus courte)  : http://kck.st/2mAQGW8

Sur vos comptes Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.

Et n'oubliez pas de nous rejoindre sur Facebook : https://www.facebook.com/FLUOCraft/
et Twitter : https://twitter.com/FLUOCraft

Note : 1 like c'est bien, 1 partage c'est encore mieux ;)

A très vite,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : nouveau pledge Color Quest

Bonsoir à toutes et à tous,

Comme vous l'avez sans doute constaté, la campagne stagne depuis 24 heures.

Bien entendu, nous sommes présents sur différents forums (BGG, Warfo, Tric Trac, Dark Stone, etc.) mais le problème semble plus profond. Ainsi, j'ai décidé de lancer un nouveau plege pour tenter de proposer une offre plus compétitive à ceux qui ne voudraient que les figurines.


Ce nouveau pledge est donc accessible dés à présent. Il vous propose 8 figurines plus tous les stretch goals et l'accès aux add-ons pour 80 euros frais de port inclus. Mais aucun élément de jeu (pas de jetons, tuiles, dés, plateaux, etc.).

Il est limité à 30 exemplaires car notre objectif reste le développement du jeu.

Nous aviserons en fonction de la reprise.

Bonne soirée et à très vite,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : Campagne Financée !

Nous y sommes ! la campagne a été financée en 9 jours. Nous avons mis un peu plus de temps que prévu mais il nous reste 15 jours pour débloquer un maximum de Stretch Goals!
Nous venons également de débloquer le second Stretch Goal : le pack d'invocations ! 4 figurines additionnelles ajoutées gratuitement à votre contribution. C'est une bonne affaire  ! Découvrons maintenant ce qui suit :


Ce 5ème Stretch Goal correspond à un nouvel add-on et mettra en scène Un Koloss !
Il s'agira de notre plus gros modèle jamais réalisé.
Il sera jouable dans chacun des deux camps dans un scénario adapté.

Je reviendrai plus en détail sur ce Stretch Goal dans une update à venir.

Dernier point, vous avez probablement remarqué que la façon de débloquer le SG #4 a été modifiée. Ce Stretch Goal sera donc débloqué dés que nous aurons atteint le nombre de 60 contributeurs sur la campagne ! Ce changement a été effectué pour déverrouiller ce Stretch Goal attendu par les joueurs plus rapidement et pour dévoiler plus vite les nouvelles figurines.

Remarque : les contributeurs ayant sélectionné un engagement "Season Pass" peuvent remplacer ce Stretch Goal (Matériel de jeu Avancé) par la figurine de leur choix (excepté celle contenue dans le SG #5 à venir).

Continuons sur cette lancée,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : Bilan de la première journée

Bonjour à toutes et à tous,

Nous venons de passer les premières 24h de cette première saison de Color Quest et déjà 38 participants et un peu plus de 70% de financement.

Les 30 Early Birds ont été sélectionnés. Il ne reste donc "plus que " 155 places.

C'est un bon départ, continuons sur cette lancée :)

Bonne journée et à très vite,

Fabien

Color Quest - Saison 1 : Premier Stretch Goal déboqué !

Nous venons de débloquer le 1er stretch goal (illustration dédicacée) et d'en découvrir un nouveau (le Skelette de Bois).


L'illustration sera dédicacée par les auteurs de Color Warz et les membres de l'équipe FLUO Games et imprimée sur un papier épais de très bonne qualité.

Le pack d'invocation est parfait pour montrer l'étendue de la puissance magique de Oak.

En ce qui concerne le Skelette de bois, il s'agira de la première figurine créée par FLUO Craft et sculptée par Christophe Bauer.
Ce sera également un renfort de choix pour le camp Ronin. Mais soyez prudent, un Skelette de bois n'apparait jamais seul :)

Dernière petite précision, si vous souhaitez commander une ou plusieurs extensions (add-ons), vous pouvez ajouter le montant correspond à votre contribution dès à présent. Elles sont déjà disponibles.

Continuons sur cette lancée !

Fabien

Color Quest Season 1 on Kickstarter v1

Season 1 : The Cursed Forest

Introduction

Color Quest is a brand new miniatures skirmish game based on Color Warz licence.

After 10 years of hard work on this universe, we are proud to present to you this new project that will introduce all miniatures ever produced by FLUO Games and more to come in a new tactical game created by Fabien Friess - Paint Brawl (2012) and Gob'z'Heroes (2016).

What about Color Warz universe

Color Warz is an original universe based on paint, small creatures and magic.

An antic battle opposes Kaos the God of Nothingness to Gaia the Goddess of Life over the control of Mana, the pure magical star.

The story takes place on a little planet called Khroma, overhung with a giant tree: The World Tree.

There, The Khromaz which are small creatures leave and grow up on Khromic trees and make fight with paint. There are six different clans : red, blue, yellow, green, orange and purple. Each clan gets his own specificity.

But in the cursed forest, a dark power is growing and a great danger approaches to enslave the Khromaz people.

Hopefully, an old master called Oak is looking for the Chosen One that will be powerful enough to counter the Dark Threat.

Game Material (included in both pledges)

  • x1 Rule book (French and English)
  • x115 coloured tokens
  • x4 thematic boards parts (Cursed Forest)
  • x4 Tiles
  • x6 coloured dices

Gameplay Basis

In Color Quest, you will have choice between two camps : Oak, the old wise and his Khromaz or the Ronin, general of the threat and his minons.

The first step will be to create your own team, as you want, by recruiting members in the miniatures pool ever published (or created) by FLUO Games. Each miniature will have its own profile and will be playable.

This profile will propose a specific attack, move, special hability and Blast (combo). It will be a cost for each profile to equilibrate the two camps.

In contrast to Paint Brawl or Dark Threat, you will not play with « action points » but each character will be able to make several actions each turn.

The map will be constitued of squares (as usual) but they will be much more modulables and evolutive with interactive objects. It will also have different levels (floor, walls, etc.)

The Kadamas (little magical spirits) will be heart of the gameplay because they will be collectible and allows you to unlock powers, actions and transformations. They will be symbolise by colour dices.

Color Quest evolution's through seasons

The first campaign (this one) will be the key point to fix Color Quest gameplay and community. It will focus on reedition of previous miniatures and creation of the new gameplay.

A second campaign should come early 2018 and will propose new characters (design and miniatures) and maps. It will reinforce Ronin player's forces and will also propose new Khomaz combatants (among other things). Of course, we will propose additionnal content for the game.

We are also working on other campaigns but we want to go step by step. Anyway, each campaign will follow this model : acces to previous content + new miniatures + new game elements.

I insist that, except for massive success, Color Quest products will be accessible only during these crowdfunding campaigns (and pledge manager). Our goal is to propose to you one or two Color Quest campaigns a year, depending of our success. We will not be able to create and manage a web shop as we did with FLUO Games. So, we are therefore targeting an underground game with a solid and faithful community (you).

Color Quest Miniatures

  • Scale : 28mm
  • Material : resin produced in France by GRX Création
  • Sculptors
    Rémy Tremblay : Chief, Paint Golem , small Golem, Warrior #1, Hunter #1, Shaman #1, Paint Clone and Oak lvl1Stéphane
    Nguyen : Matriarch, Smasher, Ranger and Mystic
    Gaël Goumon : Hunter #2, Paladine, Bomber and Chosen One
    Valentin Zak : Warrior #2, Shaman #2, Djinn, Ninja, Monk, Cleric, Oak lvl 2 and Ronin

Rewards + Stretch Goals

[img Rewards + Stretch Goals]

Add-ons

  • Girlz Blast is the 1st add-on for Color Quest
  • Single MiniZ (miniatures)

Girlz Blast

You can already add 60 euros to your pledge to receive this first expansion : Girlz Blast !

It contains x9 new Khromaz miniatures (two Paint Clone) to reinforce Oak camp.

Single Miniatures

Origins of this project

Color Warz universe was created by Fabien Friess and Nicolas Tézé during their studies at a French game design school : ISART Digital Paris. With this prototype, we won a gameplay price at the 3D3 contest. This price is the reason why we decided to continue to work on this game.

After graduation, we made a huge recast of the universe to make something deeper and better.

We already done a lot of work on Color Warz as two boargames, one published (Paint Brawl),

One prototype (Dark Threat) and over 25 high detailed resin miniatures.

It is now time to make a great miniatures game with all models ever made and much more to come.

Color Warz - Board Games

Color Warz - Paint Brawl, a tactical boad game by Fabien Friess and Nicolas Tézé for 2 to 4 players (FLUO Games 2012).

Color Warz - Dark Threat, a strategical board game prototype by Fabien Friess and Nicolas Tézé for two players (FLUO Games 2013).

Characters preview

Sketches Preview

Why joining this project?

[img wip]

Participating to this campaign is of course giving life to a fabulous game, with amazing miniatures from an original universe, but that's not all.

This campaign is the first of a sery scheduled for Color Quest. The evolution of the company will depend on the success of this campaign . As a former board games and miniatures publisher (FLUO Games) we acquired a knowledge that guarantees the sustainability of our projects, and our seriousness.

We will launch a crowdfunding campaign for each season. In this way, the choice of platform is essential to find us from a project to another.

Finally, part of this campaign is to revive the Color Warz universe and upgrade the license and miniatures range. We will have more opportunities to deal with partners for a new edition of Color Warz Paint Brawl or an edition of Color Warz Dark Threat with a successful campaign.

As you can see, joining us this is not just buying a great game or beautiful miniatures but also to participate in the creation of a larger project that is sustainable.

What are the funds for?

Backstage (about the team behind Color Quest)

  • Fabien Friess (me)
    FLUO Craft manager, develop Color Quest gameplay and universe and Color Warz co-author

That's me ! the guy behind FLUO Craft :) Well, the picture was taken when I was redrawing lines of the Doomed Chief last december for Color Quest colouring book ^^ I am a French Game Designer and graduated from ISART Digital Paris (one of the best video game schools in France). With the students team I managed, we won a gameplay price for our prototype "Color Warz" in 2006. I taught board game design at ISART Digital during 2 years, and then created and managed FLUO Games for the next 3 years to publish my first game : Color Warz Paint Brawl with Nicolas Tézé with 25 high detailed resin miniatures. Our second game, Color Warz : Dark Threat, was not published yet. Last January I was part of a great Kickstarter campaign for my third game: Gob’z'Heroes - The Game that I created with Antoine Roffé (Skulls Mini / Lumberjacks 274% funded). I recently founded FLUO Craft to bring Color Warz back and make new wonderful projects with your help !

  • Nicolas Tézé
    Color Warz co-author



Nicolas is a French Game Designer and Level Designer who graduated from ISART Digital Paris too, starting the Color Warz adventure with Fabien from the first prototypes to the commercial release of Color Warz Paint Brawl with FLUO Games during the past few years. In parallel with creative occupations, he teaches at ISART Digital Paris since 2007, mainly teaching level design, lore design and monitoring the video games developed by final-year students. He also likes writing stories and he's working on a new project for those who like to read interesting and intriguing stories, especially those who likes interacting and writing their own. ;)

Illustrators

  • Maxime Berthelot (Makushiro)
    Lead cover illustrator, he also works on several character design

Max Berthelot is a self-taught 2D and 3D French artist. At 6 years old, after his first doodle, he decided to put aside his dream of becoming an astronaut space pirate and chose to become an artist instead. Years later, he worked for a small video game company in the south of France. Then he bid the sun farewell to go working for Pretty Simple games in Paris, a well known successful company in the local video game industry. During this period he made beautiful background from scratch, realistic looking game assets and characters without any complaint of his boss in 3 years, or just once or maybe two but that's it. Recently he decided to work as a freelance artist with worldwide clients and bring the opportunity to work on exciting projects such as FLUO Craft's Artbooks.

  • Kevin De Castro (Kev DC)
    Lead character designer, he also works on various illustrations

Kevin is a French artist who liked to draw since his childhood and naturally oriented his studies and his life in this direction. After a graphic arts school, many moons ago, he decided to learn 3D animation at ISART Digital in Paris. As he also likes video games, he chose to combine both and worked in the video game industrie as a game artist for a few years and started by studying 3D Game Art for one year at ISART Digital again where he met Fabien and Nicolas and worked with them on the Color Warz games. After having worked for few years as 3D artist, he decided to let 3D aside for a moment for good old 2D which brought him to work on Gob'z'Heroes and has a lot of fun to imagine and draw all these characters.

  • Charlotte Bey
    Lead game component design (board, tiles, etc.)

[Text WIP]

  • Giuseppe Severino (Gius)
    Main Color Warz illustrator

Giuseppe (1979-2012) was a talented illustrator and a friend that worked on Color Warz since April 2008. Since his childwood he liked illustrations, comics, role playing games and video games like La Quête du Graal, Tolkien, Dark Crystal, Labyrinth, Warcraft 3 or Neverwinter Nights. He liked to dance Salsa and to draw Spaceships and Childhood atmospheres. He worked on some board games like: Capharnaüm, Ultrium and also Color Warz - Paint Brawl. He has a great understanding of colours and lights. His illustrations emit a lot of poetry. Sadly, he passed away in 2012 in Grimbergen (Belgium).

Follow Us

Facebook page : https://www.facebook.com/FLUOCraft/
Twitter : https://twitter.com/FLUOCraftwebsite : http://www.fluocraft.fr/en/

Risks and Challenges

As FLUO Games manager, I have created, produced and sold one board game, Color Warz : Paint Brawl and more than 25 different resin miniatures.

I was also in charge of the Shop so I prepared and dispatched thousands of parcels during 3 years. I never had any reclamation. You can take a look at our Facebook page to be sure.

Regarding Kickstarter, this is my fourth campaign. The first took place in 2013 (Color Warz : Dark Threat) with Devil Pig Games and was not funded for many reasons. However, the second, which took place in early 2016 (Gob'z'Heroes - The Games), was a huge success.

About the latter, it was managed by Skulls Mini but I followed the development very closely each day (back office) as the Lead game designer on the project.

So, I had seen both sides of a campaign and I had time to learn about my first mistakes.

The game will be develop by myself (Paint Brawl, Dark Threat, Gob'z'Heroes). This is one of the most important part but you know what I am abble to do.

Miniatures will be produced in France by a serious producer : GRX Création. The resin used for the model will be adapted for game experience.

The printed game elements (boards part, tiles and rule book) will be printed in France by a company specialized in printing solutions, with whom I have already worked with.

Plastic elements (miniatures stands, tokens and dices) will be produce in Europe by companies I ever worked with.

The Translation will be made by a professional that I already had the pleasure to work with.

Illustrations will be produced by designers that worked many years on Color Warz. They know a lot about this universe.

Texts and scenarios will be written by main authors / creators.

Therefore, we can ensure that the book quality and delivery schedule will respect our high standards.

Concerning the delivery term, it is set for November 2017 which gives use time to ensure the production of the various game elements as well as the production of some specific illustrations.

At this moment, 90% of the Miniatures are already sculpted, 80% of the game illustrations are ready and 20% of the game is already developped.

CHALLENGES

I will let you know about all the steps of the process and how it is going. So you will know exactly where we stand.

This campaign is the first season of a sery that we are working on.
We will be particularly focused on it because it will fix the bases and foundations of this new game.

I have worked more than 10 years on Color Warz so you can trust me that I will put my best in this great game.